miércoles, 30 de mayo de 2012

INFORME ASSEMBLEA COMARCAL UNITARIA RETALLADES - BAIX VINALOPÓ‏ 29-5-2012

 
Assemblea celebrada dimarts, 29 de maig, a les 18h. a L’IES Assumpció d’Elx.
Vam asistir unes 80 persones, entre elles, els representants sindicals d’ UGT, CCOO i STEPV i representants de la FAPA local.
Tractarem els següents temes:
  • Valoració de la reunió amb la Consellera d’Educació celebrada passat 21 de maig.
  • Informació sobre els efectes de les retalladles en els centres.
  • Valoració de les mobilitzacions fetes.
  • Informació de les mobilitzacions establertes.
  • Proposta de noves mobilitzacions.
  • Preguntes i aclariments.


VALORACIÓ REUNIÓ AMB LA CONSELLERA
Els representants sindicals presents expressaren que la valoració fou negativa per la resposta donada per l’administració de no retirada del Decret 1/2012 de la Generalitat i que van aplicar el Reial Decret 14/2012 imposat des del Ministeri.
INFORMACIÓ EFECTES DE LES RETALLADES EN ELS CENTRES
Ferem una roda informativa dels centres representats en l’assemble per coneixer la seua realitat.
Primària: encara no tenen noticies sobre la supressions de places de professorat. El que si están patint és la descoordinació de l’Administració per imposar l’augment de ràtios. Cada inspector/a està aplicant uns criteris: uns estudien la superficie de les aules i si hi ha metres superficials apliquen l’increment, altres apliquen directament i altres encara que els metres no siguen els establerts, per a que l’alumnat puga estar dignament, incrementen igualment, com està passant en l’antiga zona nord-est, en la qual els centres actuals, CEIP Clara Campoamor i CEIP Miguel de Cervantes, tenen una forta demanda de places per la manca de nous centres en la zona, Nº 36 i caldria crear administrativament un altre.
Secundària: van expressar la realitat de les retallades 7 centres. Segons les dades aportades per disminució de grups-classe,es perdria al voltant del 15% de professorat.
A més a més de tots els companys i companyes interins que a 30 de juny serán acomiadats.
VALORACIÓ MOBILITZACIONS FETES
Valoràrem possitivament totes les mobilitzacions fetes, inclossos els dies de vaga. Podem estar satisfets per mantenir-les amb força des de fa cinc mesos, mesos que han servit per a sensibilitzar-nos socialment i reforçar-nos. Cal tindre en compte que el conflicto será llarg i hem d’estar ahí i continuar afegint a més sectors socials. L’escola ha de recuperar el sentit crític que ha tingut si volen contrarestar la ideología conservadora neoliberal que vol imposar-se.
MOBILITZACIONS ESTABLERTES
Recordàrem el calendari de mobilitzacions ja establert com la manifestació de demà, 31 de maig, a les tres capitals de provincia a les 19’30h.
Des de l’assemblea es va insistir que les manifestacions es convoquen en dissabte per la vesprada per a que puguen asistir més sectors socials.
També van recordar la proposta de la darrera assemblea, 17 de maig, de fer una gran manifestació de País a València per a finalitzar aquest curs.
PROPOSTES DE NOVES MOBILITZACIONS
El sentit d’questes noves propostes és informar a les families i l’alumnat i a la ciutadania que estem defensant un servei públic fonamental i que volen treballar amb l’alumnat dignament. Que no volem ser cuidadors, volem ser professors. Per la qual cosa hem d’explicar que efectes tindran sobre el nostre treball, sobre l’alumnat l’augment de ràtios, increment d’hores lectives del professorat, no cobrir les baixes…
També estigueren plantejant-se l’estrategies de futures mobilitzacions per a que siguen més efectives.
Van proposar:
-Aprofitar les reunions de final de curs, assemblees de pares i mares, reunions tutorials per a informar a les families que signifiquen aquestes retallades per al seus fills i filles. Per a que siguen més efectives es pot acompañar de l’entrega de notes.
-Activitats extraescolars. L’assemblea va decidir, vam votar, de cara al proper curs escolar recuperar i fer les activitats extraescolars. Aquesta decisió es portarà als claustres per al seu debat.
-Fer una mobilització, a concretar, quan es celebre el proper Consell Escolar Municipal per denunciar el procés de matriculació que està fent-se sense seguir els processos participatius democràtics establerts.
- Fer un llibre d’èxits de l’Escola Pública. En el qual replegarien, en la participación de tots el centres, les experiències i projectes d’èxit que están fent-se en els centres públics de la comarca. Innovacions que es desenvolupent malgrat les mancançes imposades des de l’adminstrció.
- Fer una foguera reivindicativa per a cremar totes les retallades i agressions que ens imposen la Generalitat, el govern central i els poders econòmics. Seria el 21 de juny, lloc a concretar, cada centre faría un ninot, element significatiu de les retallades per cremar-lo.
- Fer simulacres de 36 alumnes d’ESO en les classes per a que ho vegen les families. Està fent-se en alguns centres.
-Mesurar aules i barracons i penjar-lo en internet.
- Proposta de fer acampades, alguns centres ja están organitzant-les pel cap de semana 9-10 de juny. CEIP Clara Campoamor.
-Institucionalitzar en els centres jornades de portes obertes per a implicar a les families en la vida del centre i d’aquesta manera compensar la campanya de desprestigi que està fent-se envers el professorat.
-Estudiar en els centres la proposta de fer 21 hores lectives, que la ràtio no passe de 25 alumnes i que cap company se´n baja del centre o quede sense treball. Posem més temps no diners. Volem ser professors no cuidadors. Treballem més hores lectives però en condicions.
-Fer una vaga de compromís, a estudiar en els centres,obrir el centre per. fer activitats fora de l’horari lectiu. Els diners que ens descomptarien donar-lo per a causes solidàries.
- En juliol, els centres están oberts, en la primera semana, fer, recuperar el funcionament de les escoles d’estiu per a fer en els centres activitats i xarrades a persones de prestigi del món educatiu. S’ha format una comissió per tractar el tema.
-Exigir a l’administracío que en juliol ens donen la formació a la qual està destinat aquest mes.
- Fer una trobada del món educatiu, en juliol, fent-la coincidir en la proposta que hi ha des de les Plataformes, per treballar i debatre sobre l’escola pública.
- Començar el curs pròxim en grans manifestacions.
- Algun centre s’ha plantejar no començar les clases el proper curs. A estudiar.
L’assemblea va recolzar la denuncia feta per una representant de l’escola d’idiomes d’Elx, sobre el paper que la Conselleria vol imposar-les: suplir el retalls d’assessors del CEFIRES per ofertas els cursos de formació en llengües del professorat que no faran els Cefires a canvi de restar places per a la ciutadania en general. Una escola d’idiomes no pot ser un centre de formació de professorat, ni és la seua funció ni la metodología per ser la mateixa.








No hay comentarios:

Publicar un comentario